کارشناسی سنجش و پایگاه اطلاعاتی ناحیه یک

به وبلاگ کارشناسی سنجش و پایگاه اطلاعاتی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک همدان خوش آمدید

کارشناسی سنجش و پایگاه اطلاعاتی ناحیه یک

به وبلاگ کارشناسی سنجش و پایگاه اطلاعاتی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک همدان خوش آمدید

کارشناسی سنجش و پایگاه اطلاعاتی ناحیه یک

مدیر وبلاگ : امیر وطنی هویدا

پیوندها

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۱خرداد

قبل از ذکر هر موضوعی سنجش و ارزشیابی تحصیلی منطقه لالجین لازم می داند از همکاران پرتلاش که با دقت و نظم خاص ، تمامی مراحل ارسال و دریافت اطلاعات داوطلبین امتحانات نهایی خردادماه 94را در زمانبندی اعلام شده ، در سامانه برگزاری امتحانات نهایی و سیستم آموزشگاه انجام داده اند تشکر نماید.

در خصوص صدور گواهی موقت پایان تحصیلات دوره های متوسطه و پیش دانشگاهی ، با توجه به مشکلاتی که در سالهای گذشته برای فارغ التحصیلان  پیش آمده توجه مدیران و معاونین اجرایی را به این نکته جلب می نماییم که:

 صدور گواهی موقت پایان تحصیلات دوره های متوسطه و پیش دانشگاهی  منوط به طی فرآیند کامل فارغ التحصیلی  می باشد و مسئولیت هرگونه مغایرت بین مفاد مندرجات گواهی موقت قبولی با سایر مدارک و سوابق تحصیلی و اصل گواهی نامه پایان تحصیلات ، مانند اختلاف در مشخصات سجلی ، اختلاف معدل ، اختلاف در کد دانش آموزی اختصاص داده شده ی دوره متوسطه با دوره پیش دانشگاهی و ... ، بر عهده صادر کنندگان و تأیید کنندگان مدارک مذکور می باشد.

بنابراین تأکید می گردد تا پایان فرآیند فارغ التحصیلی  و دریافت  نمون برگ 291  از سیستم منطقه و تایید آن ، از صدور هر نوع گواهی توسط سیستم مدرسه خودداری شود.

امیر وطنی هویدا
۲۵خرداد

نحوه برطرف نمودن اشکال نمرات سالیانه در کارنامه متوسطه اول

قابل توجه مدیران ومعاونین محترم اجرایی مدارس متوسطه اول جهت درج صحیح نمره سالیانه قبل از چاپ لیست دبیر با نمره اول برای همه دانش اموزان چاپ کارنامه را بدون اینکه چاپ انجام شود را فقط تا مرحله نمایش انجام دهند . با انجام عملیات بخش صدور کارنامه سالیانه محاسبه معدل و نمره سالیانه در کارنامه انجام می گردد و پس از این مرحله همه نمرات محاسبه شده در بخش نمره سالیانه به درستی درج می گردد
.

امیر وطنی هویدا
۱۷خرداد

آموزش تصویری ثبت نام درسناد(قسمت اول)

 دانلودفایل کامل

امیر وطنی هویدا
۱۲خرداد

تمبرهای درخواستی مدارس آماده تحویل می باشند.جهت دریافت به واحدسنجش مراجعه نمائید.


امیر وطنی هویدا
۱۱خرداد
امیر وطنی هویدا
۰۶خرداد

دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان درسالتحصیلی 95-94

دانلود بخشنامه

امیر وطنی هویدا
۰۴خرداد

.

قابل توجه دانش آموزان سال سوم متوسطه ؛

 در سامانه  http://emtehan.roshd.ir سؤالات و پاسخ‌های امتحانات نهایی سوم متوسطه 94 را حداکثر ۵ ساعت بعد از بازگشت از جلسه‌ی آزمون مشاهده نمایید.

امیر وطنی هویدا
۰۴خرداد

بخشنامه چگونگی گزارش پیشرفت تحصیلی نوبت دوم و آزمون پایه ششم به شماره 33118 مورخ 94/02/30 جهت اطلاع و اقدام لازم به استان ها ارسال گردید

معاون محترم آموزش ابتدایی استان

با سلام و احترام

با توجه به ارسال بخشنامه چگونگی گزارش پیشرفت تحصیلی نوبت دوم و آزمون پایه ششم به شماره 33118 مورخ 94/02/30  به استان ها و نظر به اهمیت موضوع شایسته است نکات ذیل به نحو مقتضی در اسرع وقت به اطلاع مدیران ومعلمان مدارس رسانده شودونسبت به رعایت موارد زیراقدام گردد :

 * لازم است به منظور بهره برداری بهینه از نسخه های کپی شده ، در تکمیل نمون برگ های «الف»  به صورت دست نویس از خودکار مشکی پر رنگ استفاده شود.

* نمون برگ «الف» بعد از تکمیل( ترجیحا با حضور معلم مربوطه) تحویل اولیای دانش آموز می‌گردد. اولیا با مطالعه توصیف معلم ، از کم و کیف عملکرد تحصیلی – تربیتی فرزند خود آگاه شده و چنانچه ضعفی در عملکرد تحصیلی-تربیتی وی مشاهده کنند، قادر باشند نسبت به انجام فعالیت‌های، مداخله ای، اصلاحی یا تکمیلی خود به منظور بهبود عملکرد دانش آموز با رهنمودها و توصیه‌های معلم اقدام نمایند. 

* اولیا پس از اطلاع از نحوه عملکرد فرزند خود، نسخه اصلی نمون برگ «الف»  را با استفاده از خودکار مشکی امضا می‌نمایند و در صورت نیاز یک نسخه از کپی آن  در اختیار اولیا قرار گیرد.

*یک نسخه از کپی نمون برگ «الف»  که به  امضا ولی دانش آموز رسیده  پس از امضا و مهر زنده مدرسه، صحافی و در مدرسه نگهداری می شود. نسخه اصلی (دست نویس یا تایپی) در پرونده دانش آموز قرار می گیرد.

* نمون برگ «ب» نیز  توسط مدرسه و  بر اساس مندرجات نمون برگ «الف» تکمیل و  پس از تایید آن توسط معلم کلاس ، معاون اجرایی و مدیر مدرسه در پرونده دانش‌آموز قرار می‌گیرد.

*تاکید می گردد از آنجا که تکمیل نمون برگ الف در نوبت اول در سال تحصیلی جاری ، اختیاری اعلام شده، لذا از اصرار به تکمیل قسمت توصیف عملکرد در نوبت اول ، جدا خودداری گردیده و تنها به تعیین رتبه ( سطح دستیابی) بسنده شود

* امتحان پایه ی ششم :

*اوراق امتحانی نوبت دوم  آزمون هماهنگ منطقه ای پایه ی ششم پس از بررسی و تصحیح معلم، به عنوان یکی از شواهد پیشرفت تحصیلی دانش آموز در پوشه کار قرار می گیرد.

*درنتیجه ی آزمون پایه‌ی ششم، رتبه غالب به عنوان نظر نهایی و تعیین کننده سطح دستیابی به اهداف آزمون هر درس، تلقی می گردد .

      *پیرو بخشنامه شماره 18843 مورخ 94/02/08  ، مطالعه راهنمای تنظیم گزارش پیشرفت تحصیلی نوبت اول و نوبت دوم قابل دسترس در سایت دفتر آموزش دبستانی به نشانی http://dabestani.medu.ir  برای مدیران و معلمان تأکید می گردد .

امیر وطنی هویدا
۰۲خرداد

.

راهنمای تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی تربیتی فرم الف  ( جدید _ اردیبهشت 94 )

 


منبع:دفترآموزش ابتدایی
 
امیر وطنی هویدا